2013. május 2., csütörtök

Csinos Kis Hazudozók könyv és a sorozat

A könyv:



Fülszöveg:
Mindenkinek van valami szennyese kiváltképp, ha az illető a gimis Spencer, Aria, Emily és Hanna. Spencer a nővére fiúja után sóvárog. Aria az angoltanáráról fantáziál. Emily a fekete Mayába zúg bele. Hanna pedig ocsmány kis trükkök árán játssza a bombázót. Ki hinné, hogy ezeknél súlyosabb titok is nyomhatja a lelküket? Pedig így áll a helyzet, mióta Alison barátnőjüknek váratlanul nyoma veszett. Hogy honnan tudom? Hát onnan, hogy ismerem őket, mint a rossz pénzt. Tudom, miféle gaztetteket követtek el a múltban, és milyen velejükig romlottak ma. Egyetlen féltve őrzött, mocskos kis titkuk sem maradhat rejtve előttem. És most már előtted sem!




Tudni kell ,hogy nekem filmben(mármint sorozatban) ez az egyik kedvenc sorozatom ,úgyhogy már nagyon vártam ,hogy végre magyarul is kiadják a könyvet. Amikor olvastam valahogy hiányosnak,kevésnek éreztem a könyvet ,mivel a sorozat első pár részének tartalmát foglalja össze és a könyv végére főbb események közül csak a sorozatbeli első rész végéig jut a történet (Ali temetése). A szereplők se voltak túlzottan szimpatikusak ,hiába voltam nagy jóindulattal feléjük(bár lehet ,hogy ezt direkt írta így az írónő és később amikor kiderül ,hogy a 4 lány csak áldozat fokozatosan fogjuk megszeretni őket). Az az igazság ,hogy a sorozat túlzottan magasra tette a lécet és mivel én a sorozatot láttam előbb nekem a könyv nem tudta megugrani sőt elérni sem azt a szintet ,mint a tv sorozat. Nyilván ,ha esetleg több részt adtak volna ki magyarul esetleg több könyvet egy kötetbe sűrítettek volna talán jobban tetszene ,de így hiányérzetem van. Mindenesetre én várom ,hogy a többi részt is kiadják magyarul ,hogy teljesebb képet kaphassak a sorozatról ,hátha majd több kötet után élhetem át azt a katarzist és rajongást ,amit már a TV sorozat 1 évadánál is átéltem. Addig is míg meg nem jelenik magyarul a többi rész / nem olvasom el a többi kötetet ,én is úgy gondolom ,mint előttem többen: Kiegészítésnek jó könyv a sorozat mellé ,de önmagában nem túl erős lábakon áll.






Értékelés:

Kedvenc szereplő: Aria
Történet:3
Szereplők:3
Leírások:3
Hangulat:3
Borító:2,5
Fülszöveg: 3
Amit hallottam róla: 5                                    
Össz, értékelés: 1-5-ös skálán: 3 pont


A sorozat:


A sorozat nyomon követi Aria Montgomery (Lucy Hale), Spencer Hastings (Troian Bellisario), Hanna Marin (Ashley Banson) és Emily Fields (Shay Mitchell) életét, akik négyen mindig is jó barátnők voltak. Ám egy nyári éjszakán legjobb barátnőjük Alison DiLaurentis (Sasha Pieterse) hirtelenjében eltűnik. Egy évvel Alison eltűnése után a négy lány furcsa üzeneteket kezd kapni egy bizonyos "A"-től, aki azzal fenyegetőzik, hogy felfedi a lányok sötét titkait. A négy lány eleinte azt hiszi, hogy Alison áll az üzenetek hátterében, de amikor megtalálják a lány holttestét, az üzenetek továbbra is jönnek és jönnek a rejtélyes "A"-től. Ki lehet vajon az az A? És miért tudja a lányok összes titkát?


Kedvenc sorozatom ,mert a sötét,rejtélyes hangulata egyszerűen rabul ejtett és sosem lehet tudni,hogy épen mi fog történni,tele van csavarokkal és rejtélyekkel.Mihez is tudnám a leginkább hasonlítani a Csinos Kis Hazudozókat? Tini és a nyomozós,krimi sorozatok keveréke éppen annyira tinisen ,hogy még élvezhető a sorozat ,de mégsem butítja el a történetet.Miért is szeretem annyira? Mert nagyon jól fel van építve a sorozat és nem félnek a szereplőket likvidálni. Az elején megismerünk 4 lányt ,akiknek titkaik vannak és azt gondolhatja a néző egy darabig ,hogy ok ennyi is lesz a történet egy kis tinis nyafogás és a lányok ellenségei jól megakarják őket szívatni ,de ahogy a történet halad előre szépen lassan a lányokkal együtt rájövünk mi is ,hogy ez azért komolyabb, kezd felébredni bennük a gyanú több ember után is, rájövünk ,hogy szinte mindenki rejteget titkokat ,családtagok,tanárok,rendőrök,orvosok és a végén rájövünk ,hogy szinte mindenkinek van valami köze A-hez vagy épen ő A,vagy csak simán köze van a gyilkosságokhoz és éppen ez az ami olyan izgalmassá teszi a történetet ,mert ahogy haladunk a történetben és nyomoznak a lányok ,futnak a cselekményszálak állandóan változik a megítélésünk egyes karakterekről sosem lehet tudni ,melyik ártatlan és melyiknek van vaj a füle mögött.Nagyon jól fel vannak építve a szereplők és most így hirtelen sokkot kaphat a kedves olvasó ,hogy mennyi szereplő van és szinte mindegyiknek jelentős szerepe van,de a néző mégsem érzi soknak,kuszának,átláthatatlannak a történetet ,mert az egész történet nagyon jól fel van építve,mindennek/mindenkinek lesz később szerepe és remek színészek játszanak a sorozatban pl. Aria édesanyját Holly Marie Combs játssza(Bűbájos boszorkák). Mindenkinek csak ajánlani tudom a sorozatot,számomra kihagyhatatlan,de lehet ,hogy az is közre játszik ,hogy ez a sorozat pont az én korosztályomnak íródott. Ajánlom ,hogy csak az első évad 2-3 része után ítélkezzetek ,mert az eleje egy kicsit szappanoperás lett.



Értékelés:
Kedvenc szereplők(kedvelés szerinti sorrendben): Spencer,Aria,Hannah,Emily
Történet:5
Szereplők:5
Hangulat:5
Amit hallottam róla: ------------------                                        
Össz, értékelés: 1-5-ös skálán: 5*pont


                                           
                                               3. évad trailere egy kis kedv csinálónak




Ez az a videó ,amit miután megnéztem rögtön tudni akartam mi az a Pretty Little Liars és megakartam nézni a sorozatot :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése